Monday, November 2

Apa Itu Innity Universal Tag Dan Site Take Over

Salam ...

Korang bila buka blog Buat Wanita sekarang ni ada tak tiba-tiba keluar iklan satu page? Jangan confuse tau, itu hanyalah site take over by Innity. Korang still dalam blog Buat Wanita ;)

Apa Itu Innity Universal Tag. Apa Itu Innity Site Take Over. Apa Itu Iklan Balloon & Bottoms Up Innity
Site Take Over
"You're currently at buatwanita.blogspot.my"

Gambar atas ni adalah sample site take over by Innity. Ianyalah bukanlah spam ke apa ke. Korang still berada dalam blog Buat Wanita. Sekadar iklan sahaja. Kalau korang berminat dengan iklan tu boleh klik learn more, kalau korang tak berminat, just skip this ad.

Sebelum ni ada share tentang pendapatan Nuffnang VS Innity, Klik Sini. BW ada inform nak ber experiment dengan Innity universal tag. Dah remove iklan skyrapper dan gantikan dengan universal tag.

Apa itu Innity universal tag? Universal tag ni adalah satu code iklan yang universal yang ada empat jenis iklan didalamnya. Kita boleh pilih salah satu atau pilih semuanya. Iklan universal tag merangkumi;

1. Site Take Over (Gambar 1)
2. Bottoms Up (Gambar 2)
3. Balloon (Gambar 3)
4. In-Read

Gambar kedua dibawah ni adalah sample iklan bottoms up. Kalau orang suka dengan iklan tu korang klik pada gambar, kalau tak suka boleh klik close. Gambar ketiga pula sample iklan balloon. Kalau korang suka, korang boleh klik icon play, kalau korang tak suka pula, korang boleh klik icon hide. Manakala iklan in-read pula tak sure bagaimana rupanya, sebab tak pernah terserempak lagi dengan iklan in-read tu :)

Apa Itu Innity Universal Tag. Apa Itu Innity Site Take Over. Apa Itu Iklan Balloon & Bottoms Up Innity
Bottoms Up

Apa Itu Innity Universal Tag. Apa Itu Innity Site Take Over. Apa Itu Iklan Balloon & Bottoms Up Innity
Balloon

BW plan nak experiment selama sebulan. Nak tengok samada iklan universal tag ni memberi earning yang lebih banyak ke tidak. Dan nak tengok juga samada iklan universal tag ni akan menurunkan nilai pageviews ke tidak. Kalau pageviews menurun, akan kembali semula dengan skyrapper atau remove site take over tu.

Terima kasih buat semua readers dan silent readers yang kerap berkunjung di blog ni. Kalau korang berminat, klik iklan kay :)

Thanks For Viewing! By: BW (Buat Wanita)

16 comments:

  1. Mana yang lebih untung? Nuffnang atau innity?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Innity sebab iklan Innity lebih banyak keluar :)

      Delete
  2. Macam2 jenis iklan innity nie rupanya ^-^

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la, macam-macam jenis ada ... nak cuba semua :)

      Delete
  3. Replies
    1. sendiri punya belog sendiri setup hokey hehe ;)

      Delete
  4. x sabar nak tahu hasil dari innity ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah share dah JM tapi earning iklan statik jer la, iklan universal tag baru nak experiment ni :)

      Delete
  5. Replies
    1. macam iklan yg lain juga, ambil code dan paste pada html gadget... tapi bila dah pasang kena tunggu 24 jam (kalau tak silap la, dah lupa :) barulah iklan akan keluar.

      Delete
  6. mana contoh iklan In-Read kakak? penasaran saya mau lihat iklan yang nampak di Universal Tag In-Read, seperti apa? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak tengok contoh iklan universal tag in read, kena lah tengok di web innity. saya tak pilih iklan yang tu. semua jenis iklan dan contoh paparan ada di web innity :)

      Delete
  7. mula2 pening juga..skerng dh paham..tq info ye dik

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA BERKUNJUNG DI 'BUAT WANITA', BLOG PERKONGSIAN CERITA, RESEPI & REVIEW. SUDI-SUDIKANLAH TINGGALKAN KOMEN DISINI KAY. THANKS :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...