Tuesday, December 12

Boikot Starbuck, Coca-Cola, Colgate, McDonald

Salam ...

Jom Boikot Starbuck, Coca-Cola, Colgate, McDonald. Demi rakyat Palestin, demi Jerusalem, demi Baitul Magdis

Boikot Starbuck, Coca-Cola, Colgate, McDonald. Boikot produk Israel Yahudi
Dah lama dah boikot.

Tapi kenapa boikot empat jer? Kita kan manusia biasa, mustahil nak boikot semua. So kita boikot yang memang terbukti sumbang banyak dana ke israel. Yang empat ni memang PPIM sarankan kita boikot, boleh Klik Sini.

Boikot Starbuck, Coca-Cola, Colgate, McDonald. Boikot produk Israel Yahudi
Boikot semua produk coca-cola.

Ada banyak lagi produk Israel yang kita perlu boikot. Kita boikot mana yang mampu. Kalau tak nak boikot diam-diam sudah. Jangan sibuk asyik nak pertikai ajer.

Alhamdulillah BW dah lama boikot Starbuck. Kadang-kadang tergugat iman juga dengan promosi diorang, yer lah frappucino sedap giler kot. Tapi bila bayangkan rupa rakyat palestine yang teraniaya, terus nekad boikot.

Colgate dah lama tak beli. Banyak dah ubat gigi muslim dipasaran, ubat gigi mukmin, ubat gigi halagel dan lain-lain. Coca-cola product pun dah lama boikot. Banyak lagi minuman lain. Bak kata PPIM, tak mati pun tak guna empat produk ni.

Boikot Starbuck, Coca-Cola, Colgate, McDonald. Boikot produk Israel Yahudi
Boikot McD

McD ni BW goyang-goyang sikit. Sebab suka burger dan minuman mccafe. Lagipun ada rasa kesian kat pekerja mcd Malaysia. Lepas ni BW nak tegaskan mind supaya boikot mcd. Harap kali ni berjaya, sama macam boikot Starbuck. Go BW go.

Di PPIM, hanya empat produk diboikot iaitu Colgate, Starbucks, Coca-cola dan McDonald's.

"Kita kenal pasti hasil jualan produk-produk ini menyumbang kepada tabung Yahudi."

"Rakyat juga tidak mati jika tidak menggunakan empat produk ini. Banyak lagi pengganti jenama produk ini jika ia diboikot," katanya.

Sumber: Sinar Harian

Jika tak mampu menderma untuk Palestine, boikot/ hentikan pembelian barangan penyokong israel. Jika tak mampu boikot semua, boikotlah apa yang kita mampu.


Thanks For Viewing! By: BW (Buat Wanita)


7 comments:

  1. McD Malaysia & Singapore skrg dah jadi milik Saudi Group. https://www.thestar.com.my/business/business-news/2016/12/02/mcdonalds-sells-malaysian-and-singapore-franchise-to-saudi-group/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah baca, tapi tak ada explanation details sangat. Tunggu keluar berita dulu. Bila confirm McD Malaysia tak ada kaitan dengan McD Corp langsung baru support semula. Yer lah ramai kan pekerja McD Malaysia. Cuma tu lah geram dengan McD Corp yang salur dana ke israel ni. huh

      Delete
  2. ramai yang masuk McD mungkin dorang tak tahu pasal ni..ke tahu? entahla

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada ramai yang tak tahu rasanya, ada juga yang tahu tapi buat tak tahu :)

      Delete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA BERKUNJUNG DI 'BUAT WANITA', BLOG PERKONGSIAN CERITA, RESEPI & REVIEW. SUDI-SUDIKANLAH TINGGALKAN KOMEN DISINI KAY. THANKS :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...