Monday, September 16

Kepentingan Bloglist & SEO. Jom Exchange!

Salam ...


Kepada semua blogger ... BW nak ajak korang exchange bloglist. Sama-sama lah kita 'up' kan rank blog kita yer ;)

Mesti ada yang tertanya-tanya, kenapa perlu letak bloglist? Apa kaitannya dengan SEO (Search Engine Optimization)? Kan? Kan? :)

Selalunya kita akan masukkan list blog-blog yang kita suka dalam bloglist kita bagi memudahkan kita nak blogwalking next time. Tapi sebenarnya bloglist ni penting juga sebagai salah satu SEO blog kita. Bloglist ni sama la cam backlink.

Bila kita ada backlink, ia memudahkan 'spider' (assistant si pakcik google) untuk crawl index blog kita. Jika blog kita sering dijenguk oleh 'spider' ni, ia akan jadikan posting kita antara yang utama dalam google search engine. Contohnya camni, kita search 'Tutorial Blogspot' dalam google. Mesti ada ramai blogger yang buat posting 'Tutorial Blogspot'. So blog yang ada backlink yang baik dan selalu dijenguk oleh 'spider', posting diorang akan keluar kat first page. Camtu lah yang BW paham. Correct me if i'm wrong kay :)

So apa tunggu lagi?? Jom la kita exchange bloglist. Hanya untuk 30 list sahaja. Just masukkan link BW, http://buatwanita.blogspot.com/ dalam widget bloglist kat sidebar blog korang then post address blog korang dalam 'comments' kat bawah. Support kay!

Thanks For Viewing! By: BW (Buat Wanita)

10 comments:

  1. owh... kita dah masukkan dah kt belog kita...bw nyer.
    tp bukan ler niat nk SEO ke pape pun.. kita masuk dlm list kita belog yg kita suka baca jer.... non-profit n not go for trafic hapdet... hehehehe....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la kalau masuk kat bloglist senang nak tengok latest update kan :). blog nhhas pun dah ada dalam bloglist BW 'Real life Is Real' :)

      Delete
  2. ohhhh......dalam proses nak letak hehehe ntah jadi ntah tidak hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq. umaira punya pun done 'Coretan Suke Suki' :)

      Delete
  3. mcm tahu2 je kite nak cari bloglist =) done dear

    http://glamorousbybellaluna.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. salam

    saya sudah masukkan blog buatwanita.blogspot.com di http://syukurnyasihat.blogspot.com/

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA BERKUNJUNG DI 'BUAT WANITA', BLOG PERKONGSIAN CERITA, RESEPI & REVIEW. SUDI-SUDIKANLAH TINGGALKAN KOMEN DISINI KAY. THANKS :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...