Friday, February 13

Jaga Mata, Telinga, Mulut, Tangan & Kaki

Salam ...

Salam Jumaat buat semua.. Bila tengok gambar ni, terasa sentap sikit :) Sentap sebab faktor zina mata tu, komputer, handphone, majalah, papan iklan. Benda yang kerap kita tengok.

Kata orang, susahnya nak menjaga dan membesarkan anak zaman internet ni, macam-macam cubaan dan macam-macam dugaan. Sebenarnya, nak jaga diri sendiri pun susah. Kan???

Klik gambar untuk paparan lebih jelas.

"Zina mata dengan melihat"
"Zina telinga dengan mendengar"
"Zina lidah dengan berbicara"
"Zina tangan dengan memegang"
"Zina kaki dengan melangkah"

So, sama-samalah kita berhati-hati bila melihat, mendengar, berbicara, memegang dan melangkah yer. Pastikan positif-positif belaka. Sentiasa jaga mata, telinga, mulut, tangan & kaki.

Thanks For Viewing! By: BW (Buat Wanita)

6 comments:

  1. Smg kita semua terhindar dari menghampiri maksiat zina ini. InsyaAllah.

    ReplyDelete
  2. peringatan yang bagus :-)) ..tak terkawal mata nie..lebih2 lagi kat tv :-P

    ReplyDelete
  3. zina bukan hanya pada kemaluan.. :)

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA BERKUNJUNG DI 'BUAT WANITA', BLOG PERKONGSIAN CERITA, RESEPI & REVIEW. SUDI-SUDIKANLAH TINGGALKAN KOMEN DISINI KAY. THANKS :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...