Sunday, March 22

SEGMEN AMAL : WAKAF PEMBINAAN SURAU SEK REN AGAMA AT-TAQWA



Objektif utama segmen ini ialah untuk MENGWAR-WARKAN PADA ORANG LUAR TENTANG HAJAT SEKOLAH INI INGIN MEMBINA SURAU MEREKA SENDIRI. InsyaAllah dengan tersebarnya segmen ini di alam maya, di harapkan ramailah umat manusia di Malaysia ini akan mengatahuinya. Mana tau ade insan-insan yang terbaca bermurah hati untuk menyumbang.

Sedikit sebanyak tentang Sekolah Rendah Agama At-Taqwa, Temerloh

Sekolah Agama At-Taqwa pada mulanya adalah sekolah agama persendirian di bawah kerajaan negeri. Tetapi baru-baru ini telah diambil oleh Kementerian Pendidikan Malaysia menjadi Sekolah Bantuan Kerajaan (SABK).

Projek pembinaan surau sekolah ini telah di mulakan pada tahun 2013. Dan sehingga sekarang masih lagi dalam pembinaan sehingga sekarang. Berikut adalah gambar surau yang masih dalam pembinaan.

Awal Pembinaan

Terkini Sebelum Banjir

KENANGAN PAHIT BANJIR 2014 MENDIDIK KITA UNTUK TERUS BERSABAR.
Ternyata banjir yang melanda di Temerloh pada hujung Disember 2014 mengukir mememori duka bagi sekolah ini. Tentu sahaja ia turut mengganggu pembinaan surau yang ingin di bina.

Sewaktu Banjir

So kepada yang berminat nak menderma, boleh la derma kepada akaun dibawah. Jom kita pakat derma sorang sikit. Ramai-ramai bagi sikit lama-lama jadi bukit :)

Bank : Bank Islam
No Akaun: 06028010021300
Nama Akaun: PIBG Sek Ren Islam At-Taqwa

Segmen ini dianjurkan oleh Papaglamz, Klik Sini. Kepada yang nak join, boleh buat entri bertajuk "SEGMEN AMAL : WAKAF PEMBINAAN SURAU SEK REN AGAMA AT-TAQWA" Copy code di blog OhResepiku, Klik Sini.


3 comments:

  1. Terima Kasih banyak2.. Harap ramai yang tahu akan segmen ini.. Insyallah..

    ReplyDelete
  2. Mudah mudahan byk sumbangan yg dpt dikumpul nnt insyaAllah

    ReplyDelete

TERIMA KASIH KERANA BERKUNJUNG DI 'BUAT WANITA', BLOG PERKONGSIAN CERITA, RESEPI & REVIEW. SUDI-SUDIKANLAH TINGGALKAN KOMEN DISINI KAY. THANKS :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...