Tuesday, November 26

Identiti Rakyat Malaysia Yang Menjadi Hamba 30 Tahun Di London

Salam...

Kesinambungan dari entri yang lepas "Wanita Malaysia Menjadi Hamba Selama 30 Tahun Di London". Tadi dalam berita TV9, seorang wanita mendakwa hamba warga malaysia di London adiknya.


"Dia adalah adik saya. Itu dakwa seorang bekas guru berhubung kes perhambaan ke atas seorang warga Malaysia di London. Kata Kamar Mautum, adiknya yang dikenali dengan nama Aishah ke London pada tahun 1968 untuk melanjutkan pelajaran dalam bidang ukur. Dan sejak itu, beliau dan keluarga tidak pernah mendengar khabar berita daripada mangsa." Sumber Berita TV9

Isk tak sabarnya nak tunggu laporan dari Polis di London. Ada juga terbaca, ianya berpunca dari perkongsian ideologi politik. Apa lah agak nya yang terjadi yer? Mangsa educated, tapi tak berani tampil buat laporan, sampai dah 30 tahun. Buat BW tertanya-tanya macam-macam soalan jer.

Thank For Viewing! By: BW (Buat Wanita)

5 comments:

  1. Idah tak dapat nak bayangkan kalau berada ditempatnya... kesian kan...
    Semuga dia dapat kembali ke tanah air seperti yang dikehendaki oleh kakaknya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la, kesian. BW pun tak dapat bayangkan apa la yg dilalui sampai tak berani nak buat laporan. Mesti kena dera emosi teruk-teruk kot, tu yg takut tu.

      Delete
  2. tekejut juga bila terbaca berita ni.. hamba.?

    ReplyDelete
    Replies
    1. erm tatau la betul ke tidak yer ... maybe wartawan mensensasikan berita so diorang gunakan perkataan hamba... tunggu laporan penuh dari polis di london kot baru boleh tau cerita sebenar.

      Delete
    2. sekarang, semuanya telah terjawab.. eheheh

      Delete

TERIMA KASIH KERANA BERKUNJUNG DI 'BUAT WANITA', BLOG PERKONGSIAN CERITA, RESEPI & REVIEW. SUDI-SUDIKANLAH TINGGALKAN KOMEN DISINI KAY. THANKS :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...