Friday, November 1

Subhanallah! Bayi Lahir Bersama Al-Quran Kecil

Salam ...

Dua hari dah BW tak update. Ni semua gara-gara berjangkit demam dari si baby. Biasala baby bila demam je mesti nak peluk 24 jam. Tu yang jangkit demam kat ibunya tu ;)

Kepala pun still pening... hari ni BW just buat entri C&P :p Entri ni menarik perhatian BW. Betapa besarnya kuasa Allah, bayi dilahirkan bersama senaskah Al-Quran kecil, Subhanallah!


Bayi ini diberi nama Abdul Wahab Iyanda Aderemi Irawo oleh sorang ulama yang dikenali sebagai Ustaz Abdul Rahman. Bayi ini telah selamat dilahirkan pada 7 mei 2012.

Para ulama di sana telah menasihati ibu bayi tersebut bahawa bayinya bukanlah seorang nabi walaupun ia lahir dari rahimnya sambil memegang Quran. Akan tetapi ia merupakan suatu kehendak Allah SWT yang mana bayi itu dilahirkan dalam keadaan yang sungguh menakjubkan.

Kuasa Allah SWT dan hidayah dariNya, ibu bayi ini telah memeluk agama Islam pada 13 Mei 2012. Kini ibunya baru sahaja berusia 32 tahun dan telah menukar namanya dari Kikelomo Ilori kepada Sherifat.

Kredit: MelayuKini.Net

Thanks For Viewing! By: BW (Buat wanita)

No comments:

Post a Comment

TERIMA KASIH KERANA BERKUNJUNG DI 'BUAT WANITA', BLOG PERKONGSIAN CERITA, RESEPI & REVIEW. SUDI-SUDIKANLAH TINGGALKAN KOMEN DISINI KAY. THANKS :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...