Sunday, August 23

Alkisah Hebatnya Sedekah. Kisah Benar.

Salam ...

Kisah di C&P dari komen di FB. Jom kita hayati.

Gambar sekadar hiasan
Sekadar Hiasan

Kisah Benar !!!!

1- 'Saya beri makcik tu RM100.00 dlm keadaan saya sendiri tak ada duit. Tapi memandangkan makcik tu beria sangat mohon pertolongan, saya sangka baik dan saya berikan padanya tanpa toleh belakang lagi'. 'Semasa sampai dirumah, ada sampul surat dicermin depan kreta saya, tiba-tiba saya tengok ada RM1000.00 dalam sampul tu, duit dari makcik tu ker?"

2- Saya belikan tiket komuter untuk seorang pakcik tua dengan harga RM3.00 sahaja, dan pakcik tu terkejut pasal saya belanja dia tiket. Apabila sampai dirumah saya lihat dlm helaian buku saya ada duit RM300.00. Duit dari pakcik tadi kah?'

3- Ada seorang pakcik ni sering beri orang² yang memerlukan BR1M RM500.00 sorang setiap tahun. Banyak pakcik tu habiskan duit rakyat dan duit negara demi merasuah untuk nak dapat undi. Suatu hari dia ingin mengeluarkn duit di bank, alangkah terperanjatnya dia. "Mana datangnya duit RM2.6 Billion ni pula?". Ada orang derma agaknya...


Sape baca sampai kisah ketiga, kita geng. Hahaha. Terkena la nampaknya kita yer ;)

Inilah jadinya bila PM+RM=Kangkung. PM yang tiada kredibiliti dan pasangannya RM yang dibenci, memang selalu dikangkung-kangkungkan oleh semua. Hai la PM, bilalah nak tersungkur agaknya.

Jom layan video yang evergreen ni ;) Klik Sini juga.



Thanks For Viewing! By: BW (Buat Wanita)

6 comments:

  1. hihi..ya Allah,semoga Engkau kurniakan pada kami pemimpin yang adil dan ingin tegakkan islam..

    ReplyDelete
  2. hahahhaa part kankung tak boleh blah... tapi apa pun kuasa sedekah memang hebat. walau memula susah nak ikhlaskan diri tapi lama lama nanti jadi senang jer.

    3 Sebab Anak kuat Mengamuk

    ReplyDelete
    Replies
    1. yer betul, kuasa sedekah memang hebat ... tapi si kangkung tu bukan dek kerana sedekah, haha :p

      Delete
  3. Replies
    1. hahaha ... memang terkena, especially kalau baca hari jumaat, ingatkan tazkirah :)

      Delete

TERIMA KASIH KERANA BERKUNJUNG DI 'BUAT WANITA', BLOG PERKONGSIAN CERITA, RESEPI & REVIEW. SUDI-SUDIKANLAH TINGGALKAN KOMEN DISINI KAY. THANKS :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...